Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-17, 14:15   #15
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Til nå har tøysenissen vår
- lagt igjen en lapp der det sto at mamma og pappa måtte servere yndlinggrøten til hvert barn til kvelds (med pakker med hhv. ris- og rømmegrøt i kjøleskapet) i stedet for den vanlige havregrøten
- knyttet klærne ungene skulle ha på seg og dandert dem som et girlander over stuemøblene

I dag lå det en liten pakke fargeblyanter ved døra hans, der det sto at han gjerne ville ha fine tegninger, og da kan det hende det vanker litt godis til barne-tv i morgen "selv om det ikke er lørdag!" (m.a.o. er morgendagens nissestrek i boks )

Videre planer:
- tegne bart på alle om natta, evt. ha fargespray i håret
- gjemme dagens kalenderpakker
- pakke tv'en inn i dopapir
- pakke doen inn gavepapir? (morsom idé, men dumt om jeg våkner om natta og er tissetrengt )
- dandere en liten gulrot, pinner og steiner i et fat så det ser ut som en smeltet snømann
- skrive "God jul" på kjøkkenbordet med drops eller nonstop (som det selvsagt er lov til å spise med én gang)

Neste år tror jeg vi må få tak i en fysisk nisse, innbiller meg at det er litt lettere å finne på sprell da. Men gøy er det! Jeg var i tvil om 7-åringen ville gå på det, men han tar det blodseriøst; gikk helt i fistel av entusiasme da de fikk lapp om ekstra god kveldsgrøt, og passer nøye på at lillebror ikke rører døra (det hadde nemlig nissen spesifikt forbudt i første brev ).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat