Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-14, 11:23   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre i bøker og film

Farfar og farmor var over 70 da jeg ble født, men så var de 40 da de fikk Pappa også da. Jeg har alltid sett på dem som gamle, men samtidig skal det jo ikke mye til før man blir sett på som gammel av et lite barn og jeg husker mine venninners bestemødre som gamle selv om flere av dem bare var i midten av 40-årene da de ble besteforeldre. (Jeg husker fremdeles en bursdag jeg var i på barneskolen hvor en av jentene kom og sa at bestefaren min hadde kommet for å hente meg, og så var det Pappa. Han var 34 da de fikk meg,så han var vel maks i midten av 40-årene da.)

Barna våre har bare to gjenlevende besteforeldre. Mormor er 67 og farfar er 75. Etter å ha hørt diverse uttalelser fra barna er jeg ganske sikker på at de ikke oppfatter mormor som gammel, men hun er heller ikke noen stereotypisk bestemor, mens jeg ikke vet hvordan de ser på farfar (han er nok mer den stereotypiske bestefar da). Hvorvidt man blir oppfattet som gammel eller ikke tror jeg avhenger vel så mye av personlighet som av faktisk alder.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 08-09-14 kl 11:34.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat