Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-17, 12:03   #414
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg og mange her er vel mest opptatt av at folk skjerper seg. Om man skammer seg etter å ha lest denne tråden, må det jo bety at man egentlig har dårlig samvittighet, og da finnes det jo en enkel løsning for det: Fly mindre, lev mer miljøvennlig.

Hvis du overfører denne setningen til en annet problemområde: Overvekt i befolkningen, hva tenker du om setningen da?

Opprinnelig lagt inn av eksempel

Jeg og mange her er vel mest opptatt av at folk skjerper seg. Om man skammer seg etter å ha lest denne tråden, må det jo bety at man egentlig har dårlig samvittighet, og da finnes det jo en enkel løsning for det: Spis mindre, tren mer.

Eller for å sitere Ibsen (Per Gynt):
Ja, tenke det; ønske det; ville det med; – men gjøre det!

Jeg har rett og slett ingen tro på at det å få folk - individuelt - til å skjerpe seg er en løsning som er gjennomførbar (Jeg er nok grunnleggende sett lite liberalistisk)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat