Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 10:19   #498
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette er jo et helt nytt nivå av vrangbriller. Å opplyse om at alternativet er å dra på hytta er noe ganske annet enn å hovere og skryte av at man har en?

Sitter her og vurderer om jeg tør å dra inn bibelen eller ikke. Erfaringsmessig, tar det ofte diskusjonen til nye høyder (eller dybder ...)

Noen som husker historien om den fattige enken i bibelen?

Opprinnelig lagt inn av sitat

Jesus satte seg rett imot tempelkisten, og så på hvordan folket la penger i kisten. Og mange rike gav mye.
Da kom det en fattig enke og la to skjerver – det er én øre.

Og han kalte til seg sine disipler og sa til dem: Sannelig sier jeg dere: Denne fattige enken har gitt mer enn alle de andre som la i tempelkisten. For de gav alle av sin overflod, men hun gav av sin fattigdom alt det hun eide, alt det hun hadde å leve av.

Jeg tror jo det som det menes er at når det ikke er noe offer å la være å fly, så er man ikke så prisverdig som drar det frem.

Vi har feks familie i Norge og har alltid kjørt dit og ikke flydd. Dette er ikke fordi vi er sånne lysende miljøfyrtårn, men fordi kombinasjonen barn og ferie i Norge krever mye pikk-pakk. Men samtidig har vi alltid flydd for å besøke søsteren min (som bor i Australia), vet ikke helt om de som har familie i Danmark kan ta familiens bosetning til inntekt i sitt miljøregnskap?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat