Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-22, 09:17   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.413
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere må høre på siste Serial (The Trojan Horse Affair) så vi kan snakke om den

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men grunnen til at jeg nevnte KG er at jeg TROR at de har fått til en skole som oppfattes som en tvangstrøye av svært få, om noen, også sekulære elever. Men de startet sikkert som temmelig mye mer uttalt kristelig, og så har de blitt korrigert og sikkert selvkorrigert og til slutt landet på et sted som tar utgangspunkt i de "kristne røttene" eller hva man skal si, og bruker det på en bra måte? Inntrykket mitt er at det er en skole som har et veldig tydelig og etterlevd verdisett, i hvert fall, som oppfattes som positivt.

Joda, men det er fremdeles ikke sammenliknbart med en offentlig skole. De som går på KG har valgt å gå der. Eller har foreldre som har valgt det. Som jeg har sagt, jeg har ikke noe problem med dette i privatskoler, men jeg syns det er helt, helt feil å bruke religion som pedagogisk virkemiddel i en offentlig skole. Det er virkelig epler og elefanter.

I Storbritannia er det jo en annen virkelighet; der det er lov og mulighet til å bruke religionsutøvelse i skolen. Som man reder ligger man. Så de kan selvsagt ikke skille mellom religioner de liker og ikke liker, selv om de selvsagt kan skille mellom grad og det som går på tvers av samfunnets verdier ellers.

Også syns jeg er det litt nedlatende; vi skal bruke religion på dem som ikke er så ressursterke, stakkars. Jeg syns det er en "billig" løsning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat