Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 22:29   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om pelsdyroppdrett?

Jeg synes man bør behandle dyr generelt så bra som det lar seg gjøre, og slakte dem humant. Og jeg tenker meg at rovdyr, som mink og rev, antagelig vantrives enda mer med å være i fangenskap enn det f.eks. ku og sau gjør, og at det neppe er mulig å "holde" dem på lønnsomt vis under noe som ligner behagelige forhold for dem, og at man derfor ikke burde ha lov til å holde dem i bur. Men det er det eneste argumentet som spiller rolle for meg og som taler for at pelsdyroppdrett er "verre" enn kjøttoppdrett. Et pelsplagg er en bruksting som, selv om den ikke er nødvendig, er nyttig i tillegg til dekorativ - mye på samme måte som en saftig biff er sunn og næringsrik - men ikke livsnødvendig - i tillegg til velsmakende.

Pels av ville dyr, såfremt de er drept under ellers akseptable forhold (ikke utrydningstruet og slikt) synes jeg sånn sett er rimelig moralsk upåklagelig, i likhet med viltkjøtt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat