Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-19, 16:59   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man plante ute nå?

I Stavanger pleier man å si at sommerblomster er trygt etter 1. mai. Men i år er jo alt helt merkelig. Sommervarme og sol i hele april, og iskald vind til nå i mai, og bare 6-10 grader. Våknet sågar til snø her en morgen. Forstår meg ikke på været.

Det er ikke nattefrost her lenger, vil jeg tro. Men den vinden ødelegger mye. Lobeliaen har det fint, og pasjonsblomsten har stått ute en stund, men jeg har begynt å ta den inn om natten. Bougainvilleaen stod ute, men er nå inne... Og tulipanene knekker tvert av.

Jeg har forresten også pelargonia og ildtopp (den trives overraskende bra utendørs, også i hele fjor sommer, rart den ikke markedføres som sommerblomst?) ute nå, men de står delvis under tak.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat