Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-21, 12:53   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I Oslo uten bil, hva er de ulike alternativene?

Ja, jeg kan regnestykkene. Vi har regnet på dette en fantasilion ganger oppigjennom. Så nå vil jeg primært høre erfaringer fra andre, og tips til bildelingstjenster jeg ikke har hørt om.


Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Dere kan jo prøve å leve uten bil gjennom sommeren, og så notere dere i hvilke situasjoner og hvor ofte dere savner bil? Så blir det kanskje lettere å velge rett alternativ hvis dere skaffer bil/abonnement/løsning før neste skisesong?

Vi er veldig klar over hvilke situasjoner vi savner (bruker) bil. Det er i den som er nevnt over, turer til IKEA/Biltema, besøke familie, ferie, samt noe frakt av greier i forbindelse med Høvdingens jobb/oppussing. De andre er mer sporadiske enn ukentlig snowboard, derfor er den mest utfordrende økonomisk og den jeg trekker frem som den jeg vil finne best løsning på.

Tidligere hadde bilkollektivet gode løsninger for småkjøring (og de har det beste jeg har funnet så langt), men ikke fullt så gode for lengre turer. Der har de blitt bedre.

Fant forresten ut at man kan pause bybilen mens man er i bakken, og da bare betale 1 krone pr minutt vs. de 6 man betaler når man kjører, så da blir det litt billigere. Så kanskje i underkant av 400 pr tur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat