Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-19, 14:01   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!

Jeg ser at den kan oppleves usosial, men det er viktig. Både for å dempe boligprisveksten på lang sikt, og fordi bankene i Norge er så vilt tunge på boliglån, at et boligpriskrakk blir sjitskummelt. Det er vel ikke slik at denne begrensningen ble satt for å dempe folks låneopptak, det er det begrensningen på max 5 ganger bruttoinntekten som skal regulere. Jeg tror at det er mer sosialt å begrense gjeldsopptak og kreve egenkapital for å jobbe mot en mer dempet boligprisvekst i de store byene. Jeg tror det er en bedre måte å jobbe mot klasseforskjellene som de syke boligprisene nå skaper.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat