Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-08, 10:18   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havrescones med tranebær

Denne oppskriften var opprinnelig med rosiner, men jeg synes tørkede tranebær er veldig godt, litt mer syrlig og ikke fullt så søtt. Jeg lagde 24 små scones av denne porsjonen i går, og vi spiste dem som de var, men man kan godt lage dem dobbelt så store og dele dem og ha smør og ost på når man spiser.

Bland
3 dl hvetemel
3 dl havregryn
1 ss bakepulver
0,5 ts salt
0,5 dl sukker

i foodprocessor, ha i
75 gr smør
og kjør til smøret er finfordelt. Rør i
3 dl yoghurt naturell eller matyoghurt
ca. 1 dl tørkede tranebær


Klapp ut deigen til 2 cm tykkelse og stikk ut scones med et ganske lite glass, eller form runde klumper, legg på bakepapir og klem dem litt flate (det synes jeg er enklere).

Stekes på 225-250 grader i ca. 15 minutter, til de er gyldenbrune.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat