Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 09:10   #27
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ventiler - åpne eller lukket på vinteren?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk! Det er en slags ventilasjon på badet nede, men ikke noe mekanisk avtrekk, bare kanal ut. Jeg har aldri merket noe trekk på badet.

Vi har varmepumpe i overetasjen, bidrar den til trekk, kanskje? (Hjelpes, dette er et område jeg er skikkelig blond på, merker jeg.)

Mannen har kjøpt en dings som måler co2-nivå i lufta på soverommet, og det var sånn temaet med åpne ventiler dukket opp, for det var skikkelig dårlig luft på soverommet vårt hvis vi har døra lukket.

Varmepumpe gir sirkulasjon på lufta, men ikke frisk luft inn. Den setter lufta inne i bevegelse, og varmer opp innelufta.

CO2 brukes som et mål på om det er dårlig luft eller ikke. Det fins en normverdi for hvor mye CO2 det bør være i et rom, den er på 1000 ppm. Er det over 1000 ppm kan du noen ganger merke det på at det også lukter "tett luft". CO2 merker du ikke, og det lukter heller ingenting. Det er avgasser fra oss mennesker m.m. som lukter, rett og slett kroppslukt. Så hvis dere har over 1000 ppm på soverommet når døra er lukket gjennom natta, er det tegn på at dere bør åpne ventiler eller åpne døra til huset.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat