Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-21, 11:18   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landbruksoppgjøret - bøndene har brutt

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk for at du tar opp denne diskusjonen, Floksa!

Jeg lurer på hvordan forholdet mellom overføringer til landbruket og fortjeneste til matprodusenter og dagligvarebaroner er. Det er jo ikke bøndene som sitter igjen med pengene, men jeg mistenker at de som eier de store dagligvarekjedene tjener greit på at staten sponser landbruket så de kan selge produktene sine til en lav pris.


Jeg så en påstand om at Reitangruppen kunne møte bøndenes krav i årets forhandlinger (2,4 milliarder mener jeg) og FORTSATT gå flere milliarder i overskudd. Skal se om jeg finner kilden til det. Men jeg tror du er inne på noe der altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat