Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-17, 11:10   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egen hest vs forhest?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Tja. De hestene jeg kunne tenkt meg ligger i prisklassen 50.000 - 150.000. Det er i grunnen lurt å prøve ut om man takler et såpass stort ansvar over tid, før man betaler sånne summer.

Sjøl har jeg bare hatt halvforhester, og det har vært helt genialt. Større frihet til å gjøre andre ting, og en god mulighet for meg til å få prøvd meg, uten de helt store utleggene for foreldrene mine. Vi hadde ikke så god økonomi da jeg var tenåring, men jeg hjalp til der jeg kunne, var hestepasser for rideskolesjefen og fikk betalt i ridetimer, tok etter hvert stallvakter mot å få ri på kurs, og fikk etter hvert billig billig halvforhest, fordi eieren trengte avlastning og hun visste jeg var til å stole på, antar jeg. Det må ikke være dyrt å ri, men det kan være temmelig dyrt både og kjøpe og å holde egen hest. Hvis jeg noen gang skal begynne å ri igjen, så skal jeg ha hest på (halv-)for, ikke kjøpe. Jeg vil ikke ha det ansvaret for "alltid".

Som sagt jeg har ikke peiling, så derfor spørr jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat