Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-19, 12:35   #58
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

For min egen del er jeg ganske privat av meg, og er ikke så glad i at folk kommer uanmeldt på døra, bortsett fra en ganske liten, indre krets av familie og venner (den gruppa kan sikkert få plass til å telles på to hender. Max. Kanskje en...).

Samtidig vet jeg ganske mange som er mye mer rause og sosiale enn meg, med prat, besøk og fysisk kontakt i form av klemmer og "tafsing" generelt.
Derfor tenker jeg jeg ikke generelt ville kalt det "invaderende atferd", men at hun er annerledes enn deg. Jeg tenker at dersom du ønsker en endring, må det tas opp helt spesifikt, og antakelig slik at man ikke oppfatter at det er noe som kan være annerledes på tirsdag eller til sommeren (ref. "vondt i armene"). Tenker også at det kan være gode grunner til å ta det opp før det går for langt, og at man kanskje sprekker en gang hvor dt har fått bygge seg opp over tid, så man blir slem og urettferdig (både ifht den det gjelder, men også fordi man antakelig vi ha ganske dårlig samvittighet lenge etter).

Ellers kan man flytte, som jeg godt kunne funnet på, men vil man ikke det, må man selv ta et ansvar hvis man vil at det skal endre seg. Det er jo også mer realt enn å snu rompa til og være sur, som egentlig ikke er noen bra situasjon for noen av partene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat