Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-19, 09:04   #54
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg hadde fått hetta og er lykkelig for at vi bor i 3. etasje og har kamera slik at vi ser hvem som er på døren og kan la være å åpne. Jeg hadde syntes det var kjempekoselig om venner kom litt oftere sånn plutselig (men melding en liten stund før, ja), men fremmede hadde jeg absolutt ikke ønsket kontakt med på den måten. Faktisk selv om de egentlig var hyggelige å møte.

Ja, jeg skjønner ikke poenget med å ikke sende melding først, for å spørre om det kan passe.. Eller jeg har jo mine mistanker om hvorfor. Lettere å bli avvist da.

Andre gang vi møttes spurte denne damen om vi kunne være venner på Facebook. Jeg hadde bare en hundeside da. Jeg vet ikke om hun vet hva jeg heter en gang, tror ikke vi har hilst. Hun har et dobbeltnavn både til fornavn og etternavn, noen ganger endrer hun det, jeg vet ikke hva hun kaller seg, bare ett navn eller begge..

Nå har hun vært her uanmeldt 4-5 ganger på 3 uker.

Mannen min tilbød seg å si fra til henne om at jeg ønsker å være alene for tiden, hvis han møter på henne.

I går kom jeg på at om våren og sommeren bruker vi å ha ytterdøra åpen, så hunden kan få gå ut og inn som han vil. Da kan hun vel plutselig stå i gangen. Heldigvis bruker hunden vår ofte å ligge i hagen da, og se ned mot veien og grinda. Han har en del vokt i seg, og tror ikke hun kommer til å forsere grinda når han er der.

Hvis dette fortsetter må jeg snart få gitt henne beskjed om at jeg ikke er interessert i disse besøkene. Jeg trodde virkelig jeg hadde vært såpass avvisende fredag at hun tok poenget, hadde jeg selv opplevd noe lignende hadde jeg ikke tatt kontakt med den andre igjen. Det virker som hun tenker at siden vi bor ved en veg og har hage like inntil vegen, er det ensbetydende med at hun skal gå opp mot grinda vår med hunden sin, om vi er ute.

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 14-03-19 kl 09:18.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat