Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-08, 19:53   #169
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Eller at man rett og slett ikke synes den er så fin. Det er ihvertfall hvorfor jeg ikke har lyst på den. Hadde jeg hatt lyst på en drakt hadde det brydd meg midt bak om folk kalte den fjas eller vås.

Nei, det gjelder jo alle bunader eller drakter. Jeg kunne hatt Sunnmørsbunad pga morsslekt, men føler absolutt ingen tilknytning eller synes den er spesielt fin. Men jeg vet nå at mange, også blant dem de omtalte Oslo 3-damene som heller juger på seg Telemark-slekt fordi det er liksom finere. Er man fra Oslo så er man derfra, og da synes JEG det er teit å velge Hardangerbunaden fordi tippoldemor var derfra. Men nå er jeg ganske for at man bruker det som er der man er fra, ikke velge utifra fjernt slektsskap eller fordi en bunad fra annet sted bare er fin.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat