Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-20, 12:12   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritt skolevalg i grunnskolen

Det er jo nettopp den kost-/nyttevurderingen som gjøres i dag som er med på å forsterke forskjellene. Og jeg sier ikke at det er feil, men det er problematisk at det har blitt sånn. Jeg synes jo våre grunner for å la knerten ikke gå på nærskolen har vært veldig gode, men hvem skal egentlig kunne bestemme hva som er en god nok grunn?

I artikkelen jeg linket til i HI snakkes det om en hendelse i Asker hvor det ser ut til at kommunen gjorde en del grep for å stramme inn. Er det noen som vet hva de gjorde?


Og så må jeg bare si meg enig i at jeg ser hvor mye skoleledelse har å si. Jeg var i flere år driftsstyreleder på barneskolen til ungene, og var med på å ansette den siste rektoren. H*n hadde vært der en stund som "fungerende rektor" da h*n søkte, og var på intervju ekstremt klar på at i dette tilfellet kom rektor til dekket bord med gode rutiner og en lærerstab som virkelig var villige til å "gå den ekstra mila". Det der kommer ikke av seg selv og dette skulle man bare bygge videre på. Og det så jo vi foreldrene også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat