Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-18, 18:35   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger dine bacalao-tips

24 timer og bytt vann noen ganger. Veldig viktig at klippfisken er vannet ut nok for et godt resultat slik jeg ser det. Pimientos er essensiell ingrediens, samme med god olivenolje og hele cayennepepper og det skal serveres med grønne oliven på siden. Ellers er kvaliteten på fisken veldig viktig#frabacalaobyen

Om du vil prøve noe annet er bolinhos og Bacalaio Dalegata (sistnevnte en veldig lokal variant fra min barndomsby) fine varianter:

Dette er fra byens bacalaoconoisseur og opphavet bak retten så den fungerer finfint:

BACALAO DALEGATA

En spennende middagsrett fra Dalegata i Kristiansund

6 porsjoner
800 g klippfisk
400 g tomater
390 g ratatouille
1 ss most hvitløk
200 g løk
100 g gratinerings ost revet
1 dl matfløte
0,5 dl ekstra virgin olivenolje
230 g sorte oliven (etter ønske)
Fersk timian (etter ønske)
Gratiner på 225° C ca. 20 min.

Vann ut klippfisken, 1 døgn pr. cm tykkelse og kutt i biter.

Skjær løken i skiver, stek den gyllen og legg i ildfastform med tomater, ratatouille og hvitløk.

All kraft fra boksene skal i retten. Legg så den utvannede klippfisken over grønnsakene og dryss gratin¬eringsosten over.

Hell fløte og olivenolje på toppen og pynt med litt fersk timian.

Server med poteter, salat og nybakt brød.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat