Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-22, 12:07   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.842
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Vi har landet på at det blir kalkun i år. Det blir første gang jeg helsteker kalkun. Jeg setter utrolig stor pris på alle idiotsikre og detaljerte beskrivelser dere kan gi meg slik at jeg skal få den saftig og god.

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg løp bort og kjøpte nå. 5,57 kg kalkun, den minste som var igjen i butikken, ble med meg hjem. Den skal rett i kjøleskap, eller?

Tin den på benken. Så fort den er tint skyller du den og så legger du den i saltlake. 50 gram salt per liter vann. La den ligge der til den skal i ovnen. Tørk godt av, stuff om du vil, jeg gjør det aldri, smelt smør og ha i salt og pepper og så pensler du kalkunen med smøret.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat