Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-17, 16:22   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg har tenkt mye på dette etter at saken med Weinstein eksploderte. Jeg hørte det klippet dere han pusher og pusher for at en ung, italiensk modell (?) skal bli med ham på rommet, og hun er så ukomfortabel, og klarer likevel å vri seg unna, men stemmen hennes er virkelig helt gruoppvekkende å høre på! Og så tenker jeg på alle dem som nå ikke står frem. De som ikke har en historie om at de ble presset men reddet av et eller annet, eller klarte å stå imot med en kjeftesalve, men en der de til slutt ga etter for presset og ble med på gud vet hva, og kanskje, kanskje ikke fikk en rolle eller en Oscar og alltid har hatt det som en svart flekk i minnet som de skal leve med, og som de absolutt aldri vil fortelle om, for hva vil folk si? Lå seg til toppen, lå seg til en Oscar. Det er fælt!

Og så hørte jeg også det klippet fra en Oscar-seremoni der han som delte ut prisen ramset opp navnene til 5 (tror jeg) kvinner nominert som beste kvinnelige skuespiller, og avsluttet med "Congratulations, you now no longer have to pretend to find Harry Weinstein attractive" og alle i salen lo og jeg tenker - hva visste de, hva slags latter var det? Hva tenkte han som sa det? Syns han det var morsomt, eller var dette noe han gjorde for i det minste å gi ETT spark i retning av en han syns var en fæl gris?


Det er ikke lenge siden jeg satt og diskuterte nachspielsvoldtekter med en ung, oppegående kvinne, og hun mente oppriktig at da var det ikke egentlig voldtekt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat