Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-13, 09:09   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Månekræsjlandingen til Jens

Jeg kjenner at jeg ERGRER meg skikkelig over nyheten om at den mye omtalte månelandingen - CO2-rensing på Mongstad - endelig er formelt parkert og kræsjlandet. Tusenvis av millioner bortsølte kroner. Og det legges frem ETTER valget (SV nektet å godta nedleggingen før valget, hvis jeg forstod det riktig).

Jeg er jevnt fordelt sur på regjeringen og opposisjonen. Regjeringen som har demonstrert alt som er galt med sittende regime i dette prosjektet: Samrøre i statseiede selskaper (hele Gassnovaaffæren), innsetting av sine egne i posisjoner, sus og rør og dårlig organisering som får fortsette og fortsette, at de sitter i lomma til Røkke som de har gjort siden Aker Kværner-fusjonen (nå i saken der de igjen lot seg ...kjøre av Røkke i overføringen av Aker Clean Carbon). Store ord og fett flesk, og null teknologisk eller forretningsmessig forståelse. ALLE har visst at den målelandingen kom til å kræsje, sånn som den var styrt.

Derfor irritasjonen mot opposisjonen: Hvorfor har ikke dette blitt tema i valgkampen? Alle har jo visst om det? Er ikke klimasaken liksom superviktig? Burde ikke i det minste de Grønne bry seg littegrann? Både pengesølet og inkompetansen er jo skandaløs?


Alt prat om miljø og klima blir jo bare det - prat - dersom man faktisk ikke får til å GJØRE noe konkret, bortsett fra å reise på klimakonferanser og sette utslippsmål og trade CO2-kvoter, som ser ut til å være det lengste vi kommer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat