Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-22, 10:57   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den Store Riskremundersøkelsen 2022

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Har selvsagt både hørt om og spist riskrem, men vi har mandelen i grøten til lunch på julaften. Premien er sjokoladenisse, ingen her liker marsipan. Riskrem er fast dessert etter pinnekjøttmiddagen på julaften, og jeg bor ca i Bergen.

Alt dette stemmer på en prikk for oss også (bortsett fra det med Bergen).

Vi hadde ingen fast julaftensdessert da jeg vokste opp. Men da vi bodde i Nord-Norge var det ofte moltekrem, siden vi bodde midt i molteland, og alltid fikk molter av naboen som eide moltemyra (og gadd å plukke). Da vi flyttet sørover, da jeg var 11, var det ingen som forsynte oss med molter og ingen i familien som gadd å plukke (selv om moltene der, i motsetning til i nord, ikke var private), så da varierte det fra år til år. Noen ganger riskrem, noen ganger fruktsalat/himmelsk lapskaus, noen ganger iskake. Mannen er vokst opp med riskrem som fast desserttradisjon, og må ha det. En av ungene våre elsker det, en er litt "meh", en liker det ikke i det hele tatt. Derfor lager vi fruktsalat i tillegg. Og har pisket krem til. Og rød saus til riskremen. Og blander alt. Kan ha grovhakkede mandler i fruktsalaten da, men ingen premie for å finne dem.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat