Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-18, 16:18   #97
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte spiser dere dessert?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, hallo, dessert har jo ikke noe med om man har nok MAT å gjøre! Man kan fint være mett og fortsatt ha både lyst på og plass til dessert.

Det er helt fysiologisk: Vi har faktisk dessertmage, fordi kroppen vil oppfordre oss til å for eksempel spise litt frukt eller bær etter maten, fordi det er bra for fordøyelsen. Derfor økes magesekkvolumet littegrann når vi spiser noe søtt. (Dette var åpenbart før raffinert sukker og kremfløte var oppfunnet...).

Dessert er noe helt annet enn kake. Dessert er noe man spiser rett etter middag, ikke ellers. Man spiser jo ikke KAKE etter en middag, det ville jo vært helt SJUKT!

Altså, hallo til deg også . Jeg mente ikke NOK mat, jeg mente vel heller at jeg/vi er så glad i middag (og evt. forrett) at vi heller spiser mer av det. Ja, opptil for mye til tider. ;-) Da har jeg hverken lyst på eller plass til dessert. Men for all del: Hadde jeg hatt lyst på det, hadde jeg nok funnet plass. Eller spist mindre av det andre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat