Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-20, 22:35   #897
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.941
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

En korrekt observasjon.

(Vil gjerne høre hva du synes etter å ha lest den ferdig. Og gjerne resten av trilogien. Eneste gang alle bind i en serie har vunnet Hugo-pris for beste roman (tre år på rad)).

Jeg har nå 150 sider igjen av triologien. Den er godt skrevet, særlig vekslingen i fortellerstil, og fascinerende og politisk og grusom. Min oppfatning er at den handler om slaveri, mishandling, urettferdighet og forbrytelser mot menneskeheten, bare for å ta det mest åpenbare. Unger avles til å bli kraftmaskiner og så blir de som avler dritsure når kraftmaskinene oppfører seg som mennesker på godt og vondt og vil bli sett på som noe annet enn maskiner. Parallellen til kolonitiden og slavehold er tydelige, selv for meg. Er det mere jeg burde tenke over?

Strå er ikke aktiv