Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-21, 12:55   #38
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Media og påvirkning av valg

Jeg har sakset fra et innlegg Heikki Holmås la ut på Facebook i dag:

Sitat:

I 2001 ble jeg innvalgt på Stortinget fra Oslo. Siden jeg studerte i Bergen med og bodde i egen leilighet, hadde jeg rett på både gratis leilighet og forhøyet diett som representant. Det benyttet jeg meg av da jeg begynte å møte på Stortinget 1. oktober samme år. Men etter et medieoppslag om kantineprisene på Stortinget banket partilederen min, Kristin Halvorsen, på døren og ga meg en klar oppfordring.
Siden jeg var innvalgt fra Oslo synes hun ikke at jeg burde heve høy diett, men heller motta penger som om jeg var valgt fra Oslo. Jeg gjorde som hun sa, skaffet meg leilighet i Oslo og gikk til Stortingssekretariatet og ba om å få lav diettsatts i stedet for høy. Den gang tror jeg det var snakk om ca. 30 000 kroner året i forskjell.
I dag tenker jeg, som så mange ganger opp gjennom årene, på hvor utrolig heldig jeg var som hadde en leder som var et så bra kompass og som aktivt utøvde det vi i dag kaller verdibasert ledelse.

Jeg kan skjønne at det er mye nytt å finne ut av som ny representant, men det er jo desto viktigere at de som er kjente og erfarne viser vei både når det gjelder hva man har lov til å gjøre og hva man faktisk bør gjøre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat