Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-23, 07:58   #44
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte slippe fram trafikk?

Jeg har mye høyere toleranse for traktorer enn for bobiler. Traktorer skal som regel ikke så langt, er veldig ofte flinke til å kjøre til siden og slippe forbi når de ser de har fått seg en hale på fire-fem biler og kan jo ikke kjøre fortere enn det de gjør fordi de ikke har lov til det.

Bobiler kjører som om de er de eneste som forstår hvor vanskelig det er å kjøre på norske veier (les: kan ikke kjøre fortere enn 10-20 km/t under fartsgrensen) og det kan virke som om mange av dem har defekte speil som gjør at de ikke ser om det ligger biler bak.

Frøkna og jeg øvelseskjørte over Haukeli i sommer, og det vi øvde mest på var å følge med på trafikken bak og å finne plasser det var naturlig å slippe forbi. De fleste som kom bak oss kjørte veldig pent med en gang de så det var en L på bilen, men det er jo ikke til å stikke under en stol at hun ikke klarte å holde samme snitthastigheten som de som kjenner veien og har kjørt noen år gjør. Og da slipper man forbi, uansett om de så bare sparer fem minutter på det i det lange løp. Det er mer enn bare tiden man "taper" når man ligger bak en somlepave som irriterer, det er like mye det at de ofte har en uryddig kjørestil. Heldigvis har jeg adaptiv cruisekontroll på bilen, som gjør at jeg kan la bilen ligge et pent stykke bak sånne somlepaver og la teknologien følge med på den uryddige kjøringen i stedet for meg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat