Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 21:04   #105
OlaDunk
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 37
OlaDunk er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg forstår virkelig ikke ut og inn på argumentasjonen din. Først sier du at du mener man burde tenke seg om før man hjelper folk til å få barn som ikke kan få barn fordi det i de fleste tilfeller skyldes en genetisk lidelse. Så sier du at de genetiske tilstandene som i min verden betyr noe, altså de som påvirker livet til ungen, normalt ikke medfører sterilitet. Mens sterilitet på grunnlag av andre ting enn genetiske lidelser er greit å behandle.

Hva slags bakgrunn har du egentlig? Jeg tror grunnen til at jeg ikke skjønner første bokstaven av hva du mener er at det ikke virker som du skjønner hva slags rolle genetikk spiller i utviklingen av et menneske. Og forholde mellom genetikk og arvelighet.

" Ang arverlig sykdom som kommer i høy grad til å påvirke livssituasjonen til ungen,så medfører det som oftest ikke sterilitet, men synes det er lov til å tenke seg om noen ganger fordi"

Arvelig sykdommer har ikke nødvendigvis noe med genetikk å gjøre, selv man ofte ser at personene det gjelder har spesielt anlegg for å få visse sykdommer lettere pga deres genetikk. Det er en kombinasjon av miljø og arv, ikke kun arv. i motsetning til hva dårlige gener er. Som har lite med miljø å gjøre.

OlaDunk er ikke aktiv   Svar med sitat