Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-18, 22:33   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bruker du skomaker? Steller du skoene dine?

Jeg sliter voldsomt på sko, dessverre. Det hjelper ikke hvor mye jeg pusser, gnikker, balsamerer og steller, de blir fort stygge og ødelagte. Det er gjerne sømmer som rakner eller såler som løsner, eller de ser slitte og formløse ut etter kort tid. Sko jeg er glad i prøver jeg å få fikset hos skomaker, rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å finne sko som jeg virkelig liker, og blir direkte lei meg når favorittene går opp i liminga. Men likevel, etter å ha fått de fikset går de opp igjen et annet sted, til slutt er det ikke mer igjen av dem, og de må bare kastes. Dyre sko, billige sko, det har visst ingen betydning. Så lenge det er hverdagssko som jeg bruker mye så går de i stykker, som regel innen ett eller to år. Litt finere sko som jeg er glad i, som dyre, fine støvletter som i tillegg er gode å ha på, tør jeg nesten ikke å bruke, de brukes bare i spesielle anledninger for at de skal vare litt.

I dag var jeg forresten innom skomaker med vinterskoa til yngstejenta, for å høre om det var mulig å skifte glidelås (på innsiden av foten). Det var det, han skulle ha 599 kr for jobben. Masse vintersko til barn på halv pris om dagen, som koster mindre enn det, så jeg takket nei, ett sted går grensa. Men jeg tok dem med til butikken og reklamerte, og fikk faktisk tilbake pengene, fordi skoene var kjøpt i november, og var beregnet på å skulle kunne vare minst en sesong .Så jeg fikk kjøpt henne et nytt par til halv pris, betalte mindre enn jeg betalte for de gamle, så jeg fikk 140 kroner i hånda i tillegg. Bra for lommeboka, ikke for miljøet. Jenta strålte, hun elsket de nye skoa (hun elsker generelt alt da).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat