Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-19, 11:17   #177
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tenker at det er viktig å analysere og å annerkjenne forskjellene innad i byene for å FORSTÅ.

Ja, det sier jo seg selv. Og nettopp derfor blir det unyansert å snakke ensidig om bompengepartiet som vinner i utkantbydelene og de grønne som vinnere i sentrum. Sammenlagt er utkantbydelene i øst fremdeles sterkt rød(-grønne).

Jeg syns selvsagt det er kjempeviktig å ta stemmene som går til protestpartier på alvor, og jeg syns for eksempel Bergs "Vi ELSKER bomringen!" var teit, polariserende og ekstremt unødvendig av et parti som har vunnet. Samtidig så himler jeg over bompengemotstandernes omtale av bompengestativene som "GALGER". Byrådet har ikke vært like gode på å kommunisere gulrøttene som pisken, og jeg syns heller ikke de har vært gode på å få på plass ordninger for f.eks. handicappede og de av yrkesjåførene som faktisk vil lide under dette (og ikke bare tror at de vil lide).

Det som er interessant er at i den grad Oslo har en bilrånekultur, så holdes den i hevd av unge innvandrermenn i øst. En gruppe som ikke har benyttet stemmeretten sin i særlig stor grad. Kanskje det var dette som skulle til?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat