Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 10:02   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er dessverre ikke sjokkert. Jeg har opplevd lignende blant ungenes barnehagevenner.

-Hvor bor du?
-Vet ikke.
-Hva heter gata dere bor i?
-Vet ikke.
-Hva heter mamma?
-Mamma.
-Hvor har dere hytte?
-Vet ikke.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så opplever jeg at andre voksne blir (positivt) sjokkert når min seksåring forteller om ferien han har hatt. Han legger ut om land, språk, kultur og historie. Vi reiser mye rundt når vi er på ferie, og jeg har en guttunge som plukker opp det meste.

Som jeg skrev over her så er min jente lik din gutt når det gjelder det å suge til seg historie og sånt på reiser, hun er virkelig interessert i det. Men hun har i mange år vært en "vet ikke"-person når det gjelder andre mennesker. Feks. så kunne hun, på spørsmål om hvor vi hadde vært på ferie, si "Italia" og "jeg vet ikke" på resten av spørsmålene, mens til meg og faren kunne hun legge ut i det vide og det brede og fortelle detaljer VI ikke hadde fått med oss osv. Det samme med bosted, spurte noen hvor hun bodde kunne hun godt si "jeg vet ikke", men det visste hun utmerket godt. Så noen barn er bare sånn, de VET men de liker ikke å fortelle det til fremmede eller andre enn foreldre og venner feks. Det trenger absolutt ikke å si noe om hvor lite eller mye ungen vet.

Heldigvis går det over, eldste min har det siste året forandret seg veldig på det området, sikkert pga. skolestart, for der har de stort fokus på å la ungene fortelle om ferier, hva de har gjort i helgen og diverse.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat