Tråd: Fermentering
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-22, 13:30   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fermentering

Man kan egentlig fermentere det meste av mat.

Ved tørrsalting knarr man salt inn i det slik at slipper væske og ved saltlake legge man det i væske.

Det som hele veien er viktig er at væske det som fermentere, ellers mygler det. Så det er ikke vanskelig bare man får det under væske og har litt hygieniske forhold hjemme

Jeg er langt i fra noen ekspert men har som sagt laget litt saltlake basert og syns det er ganske lett fordi da er det mye lettere at ingenting havner over. Har ikke prøvd ketchup eks men kan tenke meg det er kjempe godt.
Så har jeg laget solkål gjentatte ganger. Det er jo tørrsaltet og man knarr salt inn i finsnittetkål til det gir fra seg væske, deretter knarr inn ananas, masse ingefær og gurkemeie. Har det på glass og et klede over og en strikk rundt, viktig at det får komme oksygen til. Etter noen dager vil det da begynne å boble oppi glasset.

Jeg har en film av dette men vet ikke hvordan jeg kan dele den her.
Er ganske morsomt å se alle disse små boblene og at det lever oppi!

Men jeg vil virkelig anbefale å titte på gruppen fermentering på fb, greit man blir mye henvist til å ta kurset hun Bente har men om dere får spesifikke ønsker dere vil prøve så kontakt meg heller så tar jeg det med mine to eksperter som jobber med det daglig

Kan få sett om jeg finner forholdene mellom mengde salt/væske/grønnsaker i kveld og legge ut.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat