Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-18, 21:57   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hykke/ å ta hykkas -et dialektuttrykk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Aldri hørt. Logisk å tekste med «hooke» da, er vel der ordet er fra også.

Nå vet jeg ikke så mye om hooking annet enn at det er et ord jeg har registrert i overskrifter i media i det siste, men å hykke tenker jeg liksom på mer som å hekte/ en krok etc, og jeg tror det er et eldgammelt ord. Men hva vet jeg. Hook er vel en krok, tross alt.

Hvis man fisker og får kroken i selve fisken og ikke i fiskemunnen, så kan man også si at man «hykka» fisken. Faktisk vet jeg ikke hva jeg skulle sagt i stedet, når jeg tenker meg om...


Sist redigert av Hyacinth : 08-09-18 kl 22:14.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat