Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-14, 11:33   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at jeg har små barn, og at mye har skjedd siden jeg var på den alderen.

Men, hvis 16-åringer ikke kan være en helg hjemme alene, hvordan skal de da klare å flytte hjemmefra når de er ferdige med videregående om 2-3 år?

Da har vel også vennene blitt noen år eldre.

Broren min er noen år yngre enn meg og fikk lov til å ha noen venner på besøk (liten fest eller filmkveld eller hva det nå var tenkt som) en fredag kveld. Han var vel 16-ish. Det gikk helt fint helt til ryktet gikk om at det var hus uten voksne og det kom 100 andre fra andre fester rundt omkring. Da var broren min veldig glad for at han hadde voksenbackup like ved.

Jeg tror det er denne typen hendelser som er grunnen til at man avbefaler å la 16-åringer være hjemme alene. De håndterer fint seg selv og huset, men er ikke voksen nok til å håndtere invasjon logisk nok. Det er kanskje ikke like attraktivt å invadere en hybel som et hus heller. Jeg ser for meg at mine sikkert kan få være alene i huset, men da må de ha backup i nærheten på kveld og natt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat