Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-22, 10:49   #68
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bak et superenkelt brød

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Tenkte jeg skulle minne om denne tråden om eltefritt brød, det er jo så enkelt at det bare må anbefales på nytt! Siden sist kan jeg fortelle at jeg har eksperimentert med å sette deigen i kjøleskapet, i 4-5 dager og det funker kjempebra, du kan altså røre sammen en deig og ha den på lur til den dagen du vil bake det ut. Jeg bruker en loftsbod som er ca kjøleskapskald om vinteren. Jeg baker også rundstykker, det er jo bitte litt mer krevende enn å tømme deigen i en brødform, men det går fint det og, jeg steker rundstykkene på varm steinplate (pizzasteinplata), og jeg bruker en deigskrape til å forme rundstykkene. Dette gjør jeg til helgefrokosten.

Kan anbefale en skje som man bruker til muffins og is, ala denne:

https://www.kitchn.no/nettbutikk/bak...xoCmYwQAvD_BwE

Da er det superenkelt å ta ut av den hevede deigen og bare slippe ferdige rundstykkeemner ned på bakepapir.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat