Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 15:43   #137
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sorry, jeg var upresis. For meg så går mengde og evne til å ta opp næringstoffer litt ut på ett. Det er jo snakk om begrensning begge deler.

Hvordan endrer det noe hormonelt? Og i såfall, er det forskjell på hvordan en slik operasjon virker på menn og kvinner?

Det gjør jo uansett ikke noe med genene, og hvis det var slik at mengde ikke spilte inn før man ble slankeoperert, bare gener (eller mest gener), så ville en slankeoperasjon ikke gjort at man ble normalvektig.


Det påvirker hormonene som styrer metthetsfølelsen. Men jeg tror kanskje ikke det varer forever, for å si det sånn. vetikke:

Jeg tenker bare at om en venninne jeg kjenner som aldri har slanket seg i hele sitt liv skulle ha spist det samme som jeg gjorde i 2 mnd er jeg ganske sikker på at hun ikke hadde lagt på seg 20 kg. Jeg tror noen er mye mer disponert enn andre. Jeg tror kanskje det kan være årsaken til at operasjon for noen fungerer sånn at man raser ned og havner på matchvekt, mens noen ikke går ned like mye, og fortsatt vil lande på en bmi i toppen av det som kalles normal bmi.

Jeg spiser jo MINDRE mengde nå. Det er jo ingen tvil med mindre magesekk, og i tillegg tar jeg ikke opp alt av det jeg spiser en gang. Så da går man jo ned. Så selv om jeg hadde spist samme mengde UTEN operasjon som jeg gjør nå, ville jeg fortsatt fått i meg mer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat