Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-08, 12:40   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fakturatekst - purretekst

Hos oss venter vi 14 dager etter første forfall med å lage purringer. Dette fordi det er en viss treghet å få filer inn i kundesystemet fra BBS. P.g.a. dette har vi også 10 karensdager. Dvs. at om vi mottar innbetaling fra en kunde innen 10 dager etter forfall blir det heller ikke regnet morarenter. Så er det inkasso 14 dager etter forfalt varsel. Så er det 10 dager igjen før "andre tiltak" blir satt i sving.

Vi purrer bare en gang før regning blir oversendt inkasso, og teksten er vel noe sånt som "Betalingsoppfordring/varsel om inkasso".

Det virker som om staten kan ta omtrent hva de vil i purregebyr ja, og jeg tror "andre" kan ta inn maks 57,0 kr. i purregebyr.

Jeg må innrømme at jeg ikke har så veldig mye greie på dette da dette ikke hører med i mine arbeidsoppgaver lenger. Men det var i allefall slik det var for noen år siden.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat