Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-11, 15:06   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.603
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011

Vi har... 18 kvadrat mose med ugress, løvetann og hundeskitt på ("noen" var litt slappe med å vasse i løssnø for å plukke opp etter hunden i vinter. Den samme "noen" har lovet å ta en opprensking i hagen nå som det er blitt vår. "noen" skal vel minnes på det snart)

I tillegg har vi to blomsterbed som er borettslagets felles kattekasse, med noe krokus og snøklokker innimellom...

Jadda... planen er altså den oppryddingen "noen" skal ta i hagen, og deretter usikkert. Vi hadde egentlig tenkt å lage platt av hele greia, mannen er gresspollenallergisk, og vi har soverom rett innenfor, men så kom den nenvte hunden vår vei, og da er det jo greit med noe "natur", men vi fristes ikke av å så gress, som må klippes, kombinert med den allergiske mannen. (Ja, for vi har virkelig bare mose, så vi har enda ikke klippet gresset siden vi flyttet inn for snart 5 år siden...)

Vi har litt lyst på trampoline til Knerten der, men med 18 kvadrat hage, den største begrensninegn er at den er 3 meter bred, så er det ikke så lett å få plass...

Blomsterbedene skal vi vel forsøke å rense for kattedritt igjen, eller rett og slett utrydde dem helt, og heller sette løkene i potter. Vi HAR et par store potter stående, en av dem dessverre ødelagt av frosten, som jeg planlegger å få litt planter i, muligens noen av markjordbærene jeg har sådd dersom de blir noe av, også tenker jeg på sukkererter i verandakassen utenfor kjøkkenvinduet.

ja, vi har hage i miniformat. Og planer deretter... små planer.

Forresten, mannen tok ned hele hekken i fjor, og noen furutrær. Han vurderer et par tuja'er som står mot naboen i år. Men vi er usikker på hva vi skal gjøre videre med det prosjektet... derav begrenser jeg planene våre til de små, siden vi ikke har bestemt de store.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat