Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-20, 12:02   #30
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tenker du?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg velger mest utifra følelser, og litt funksjon når jeg skal kjøpe noe. Funksjon er viktigere når jeg kjøper turutstyr for eksempel. Det er stort sett alltid mest vellykket når jeg lar følelsene styre. Jeg har gjort mange dumme valg når jeg har prøvd å bruke fornuften. Litt følelsestyrt kanskje.

Det er veldig interessant å lese om hvor forskjellige vi er.

Jeg velger også med følelser. Men følelsene er tydelig basert på mest mulig for pengene og at tingen fyller den funksjonen den skal ha. Jeg hadde f.eks. aldri brukt penger på kul bil ettersom bil for meg kun er et nødvendig onde for å frakte meg fra a til b. Sikker, så miljøvennlig som mulig og minst mulig driftsproblemer trigger gode følelser, kul, pen, vakker, oppsiktsvekkende, original, osv gir meg INGENTING, så da gidder jeg ikke ha det. Venninnene mine synes jeg er flink og økonomisk, men de forstår ikke at dette ikke handler om økonomisk eller flink i det hele tatt. Det gir rett og slett bare ingen glede. Det blir som å berømme en som ikke liker lakris for å si nei takk når lakrisposen sendes rundt. Ikke spesielt vanskelig akkurat...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat