Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 10:34   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hijab

Jeg er ikke enig med Lille My, og jeg syns ikke sømmelighetskravet som hijaben representerer er uproblematisk. Selv om jeg mener det er åpenbart at hver enkelt skal kunne velge hodeplagget sitt selv (men ha synlig ansikt), så er det også åpenbart at summen av de "personlige" valgene legger noen føringer på oss som helhet. På samme måte som at jenter med six-pack og silikon gjerne må ha lov til å kle på seg en bikini og legge seg på et bilpanser, men det at kvinner systematisk brukes til pynt på den måten, er problematisk totalt sett.

Jeg syns dette bildet er ganske illustrerende for begge problemstillinger: Når du dekker hode og kropp så grundig at det åpenbart er upraktisk, av sømmelighetshensyn, så legger det føringer for andre muslimske kvinner om sømmelighet. Når de andre spillerne dels pålegges og dels "velger" å spille i mikrotruser, slik at man skal kunne zoome inn på rumpa deres under kampen og selge masse annonser pga det, så er det noe som påvirker flere enn hun ene som syns det er greit at rumpa hennes er på tv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat