Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 10:27   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hijab

Jeg er delt - på en side så er det jo de muslimske damene som kaster hijaben og forteller at det at de brukte den var for at det var forventet av dem - og at det å kaste hijaben vil medføre reaksjoner i deres sosiale miljø - og da er det jo trist, at hijaben blir et plagg som har negative konsekvenser for deg. (i større grad enn det å bruke mascara eller ei)

I tillegg: om noen har gått med for eksempel et kors som har vært så tydelig som en hijab, så har jeg jo opplevd det som litt påtrengende. Jeg vet derfor ikke helt om jeg synes hijab er ok fordi jeg ikke vil være en som mener noe om andres valg, eller fordi jeg mener at folk selv skal få bestemme over egen påkledning - eller fordi det er det som er "Politisk korrekt" å gjøre. - Jeg har ikke problemer med å forhold meg til plagget - og jeg har kanskje ikke helt satt meg nok inn i hva det betyr for kvinnene som bruker det. Det er det som er viktig for meg - ikke hva andre menn eller omverdenen for øvrig synes.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat