Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 09:46   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hijab

Jeg tenker som deg noen.

Det er ikke hijab i seg selv og hver enkelt kvinnes valg, men det er summen av alle de "frie" valgene som helt klart er viktig. På lik linje med andre valg som jeg personlig mener er til hinder for likestilling i samfunnet.

Jeg er mot forbud og tenker at det er nettopp gjennom aksept og deltakelse i jobb, skole og fritid som vil på sikt føre til økt likestilling. Det å ha ulike regler for hva som er sømmelig eller ikke ut ifra kjønn synes jeg er et problem. Både i muslimske miljøer og andre. Hijab er jo ikke til hinder for deltakelse,men innrømmer at det blir litt symbol på ulikhet knytt til kjønn. På samfunnsnivå. Det betyr ikke at jeg tror at alle som bruker hijab ikke er likestilt i sine forhold/miljø.

Jeg synes ikke noe om små barn som spiller fotball i hijab på varme sommerdager, men et forbud ville ha gjort at kanskje de ikke kunne delta. Deltakelsen er mye viktigere enn hijabbruken synes jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat