Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-20, 14:58   #523
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere som starter veldig tidlig med gaver: Hvor mye er det snakk om (i mengde)? Spør ikke av kritikk, men for å kalibrere meg selv. Får nemlig stadig spørsmål om jeg har begynt på julegaver. Jeg har ikke engang vurdert det, og jeg vet heller ikke hva jeg skal gi. Men det dreier seg ikke om mange personer: Mannen, de to tenåringene mine som ønsker seg ingenting, to nieser samt foreldrene og svigerforeldrene mine, som kun ønsker seg vin. Det er det, og det føles liksom ikke som det haster.

Her er det mye:
- 4 sett søsken/svigersøsken (typ "hilsen til huset"-gave)
- 9 nevøer og nieser, der det på den ene siden gis to gaver til hver (en fra søskenbarn, en fra tante/onkel)
- 2 foreldre og 2 svigerforeldre, på den ene siden er det flere gaver til hver (typ "fra alle barna til mor, fra alle barnebarna til farmor, fra barna til farmor&farfar, osv.")
- Min mann og mine egne tre barn, pluss at jeg hjelper barna å finne gaver til pappaen og til hverandre (curlingalarm!!)
- Et par venninner og deres barn
- Gaver til oss selv og barna fra mine foreldre

Og da vet jeg at jeg har utelatt noen, har ikke excelarket foran meg.

Det er for mye, og jeg jobber med saken for å få redusert, men sliter i motbakke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat