Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-14, 21:41   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marikken - på norsk, og annnen lite politisk korrekthet

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er liksom ikke helt der at jeg synes selvmord er særlig ok å snakke om med små barn, når man ikke trenger. Særlig ikke spesifikke metoder.

Det har i grunn vært uproblematisk her, men nå er det svært få tema her i huset, om noen i det hele tatt, som det ikke kan snakkes om, uansett alder. Det kommer bare an på måten det blir sagt på. Så psykiske lidelser og rus har vi vært innom. Jeg har en onkel som er alkoholiker, temaet har kommet opp, og da var det veldig greit å kunne bruke pappaen til Abbe Nilsson som eksempel for å forklare ting. Astrid Lindgren forklarer så mye bedre enn meg.

Her hadde vi forresten lest boka også da, før de så filmene, og hadde snakket om en del av det allerede. Men jeg pynter ikke på ordene eller handlingen i boka heller. Det er en grunn til at det ble skrevet på den måten.

For min del har jeg større problem med Pippi, hvor det mer eller mindre går ut på at alt ordner seg så lenge man er sterk og rik. Men selv der kan man plukke opp noen gullkorn her og der, som man kan spinne videre på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-14 kl 21:57.
My er ikke aktiv   Svar med sitat