Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-18, 14:58   #83
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det som er helt klart er at kollektivtrafikken må bli mye bedre om dette skal kunne fungere. Bort man langt nok fra Oslo blir månedsprisen ganske stiv og i tillegg har Bane Nor (tidligere Jernbaneverket) innført betaling på de fleste innfartsparkeringer i tilknytning til tog. Det er ikke så svimlende dyrt de fleste steder om man skal ha for en måned og kan dokumentere at man har periodebillett (100-250 kroner måneden), men dagsprisene er rimelig stive og såpass høye at flere velger bil i stedet, for togbillett og parkering blir dyrere enn bompengene. Og da har man altså bommet monumentalt.

For enkeltbiletter (altså hvis man ikke har månedskort) er togbillettene dyrere allerede uten parkering. Tur retur Oslo for meg koster 106 kr med tog. Bompenger koster maks 77 (dieselbil i rushtiden).

Så kommer jo selvsagt parkering i tillegg, men hvis jeg har med flere familiemedlemmer kan jeg jo parkere en god stund for prisen av togbillettene.

Hvis jeg skal være helt ærlig så tar jeg bare tog når jeg skal drikke vin. Neida. Joda.

Det hender vi tar tog hvis vi skal til sentrum i helgene da, men ikke hvis vi skal litt utenfor bykjernen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat