Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-24, 13:38   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er den tiden på året ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er fra Bergen og vi feiet santhansaften med bål og leker osv. Her i Trøndelag har vi aldri feiret santhans, men jeg vet at noen feirer med pinsebål. Det snakkes om pinnstiaften eller noe sånt på bøgda.

Vet det er noe opplegg på Sverresborg folkemuseum i forbindelse med sankthans, vi var på det en gang da ungene var små. Men tror ikke det er sterke tradisjoner for det nei. Bodde ett år i Sandefjord, og der var det tydeligvis største dagen i året. Jeg gikk riktignok glipp av det, siden jeg var bortreist akkurat da, men "alle" snakket om det, og sa at det måtte vi få med oss.

My er aktiv nå   Svar med sitat