Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-20, 22:30   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å fryse mat to ganger

Gammel tråd ser jeg, men i noe jeg tenkte på her nå nylig...

Jeg er vokst opp med at matrester blir frosset, men aldri to ganger. Det går på bakterier. Min far har alltid vært nøye på dette med både kjøtt og fisk. Spesielt fisk. Som da det var strømbrudd som slo ut jordfeilbryteren hos de en sommer, slik at fryseren sto uten strøm et par døgn, før jeg kom og oppdaget det... Kjøtt og fisk i fryseren var bare overflatetint, så kjøttet ble bevart, men fisk ble dumpet.

Dette sitter i ryggmargen min, så når jeg fryser ned, så fryser jeg i flere pakker, slik at vi ikke må tine opp altfor mye.

Men nå nylig så stusset jeg på en matrett...Sodd... Den er jo ferdigkokt og frosset når man kjøper den på butikken. Kan rester av det da trygt fryses igjen, om vi ikke spiser opp alt, eller regnes det som frysing nummer to?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat