Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-19, 10:02   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg er oppvokst i en kystkommune på Nordvestlandet og er vant med å betale for å komme noen vei, enten det er med ferge eller bomstasjon ved en tunell eller bro(er). Og kollektivtilbudet var skolebussen og 3-4 andre bussavganger fra fergekai og rundt i kommunen. Aldri buss etter kl 18.

Nå bor jeg i Stavanger som jo har fått sine bomringer og synes folk syter vel mye. Ja, det koster å kjøre bil (om du ikke her elbil). Kollektivtilbudet der bommene er kommet er godt og det begynner å komme gode sykkelveier til områdene med flest arbeidsplasser.

Det er godt mulig jeg er farget av egen situasjon der det koster mindre med månedskort med bussen enn det koster for bare parkeringsplass på jobb, og det er kort vei til buss som går flere ganger i timen.

Twitterkontoen @AinaStenersen er absolutt verdt å følge (parodikonto).

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat