Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 14:43   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Norsk! Jeg har lest den på norsk, og i den forbindelse fikk jeg høre av flere at det var riktig valg. En av personene i boka snakker en litt rar dialekt, og dette er glitrende oversatt i den norske utgaven. Jeg har hørt at i den engelske utgaven er det oversatt til standard engelsk, noe som for meg blir helt, helt feil. Jeg føler ofte at oversatte bøker er veldig "oversatte", men denne syntes jeg fungerte som bare rakkern på norsk.

Hah! Fant denne: http://oversetterforeningen.no/du-ha...t-i-omsetjing/

Åh, nå fikk jeg lyst til å lese mer av samme oversetter! Tenk å ha et så gjennomtenkt og kunsterisk forhold til oversettelsen. Det skulle jeg ønske flere hadde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat