Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-19, 10:55   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff: Er det innafor å spørre vegetarianere hva de spiser?

Dette er en spinnoff fra "julemat til vegetarianer"-tråden. Vegetarianer er et begrep som egentlig har en ganske grei tolkning, men som brukes veldig forskjellig av folk allikevel. Så hvis noen du skal forholde deg til matmessig er vegatarianer, forholder man seg til den faktiske definisjonen av begrepet eller er et innafor å spørre hva de faktisk spiser/ikke spiser? Eller tråkker man noen på tærne da?

De som har tatt valget klarer nok å forholde seg til begrepene, men det kan bli mer komplisert når du får beskjed av en 3. person som ikke er så kjent med nyanseforskjellene.

Eks. jeg har en stesøster* som jeg har fått beskjed om at er vegetarianer. Men beskjeden har jeg fra min mor som virkelig ikke har peiling verken på begreper eller matlaging. Så hvis hun skal inviteres til oss til jul er det greit å vite hvilke begrensninger som faktisk gjelder.

*stesøster i den form at min mor og hennes far bor sammen, men at dette skjedde da vi "barna" var i svært godt voksen alder, så vi forholder oss bare til hverandre i større familieselskaper. Vi omgås ikke uten at foreldrene våre er tilstede. (Hun er veldig ålreit altså, bare veldig forskjellig fra meg.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat