Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-12, 09:18   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Han blir på Ila enten den ene eller andre som skal jobbe med han. Jeg håper han får først en utilregnelig dom, hvorpå ansatte fra Dikemak må jobbe med hodet hans for deretter å måtte sone sin straff innenfor murene som vanlig straffedømt etter at hodet er fikset, først da kanskje han forstår og innser at det han er gjort er fryktelig galt, slik at han kan kjenne på anger. Jeg ser ingen grunn til å plassere han i en celle hvor han kan fortsette med skriveriene sine 8-10 timer pr dag. Jeg mener han trenger hjelp til å forstå at det han har gjort er fryktelig galt.

I mitt hode er det bare en løsning for ABB:

Sitat:

Breivik kan likevel havne tilbake i fengsel
Selv om han skulle bli dømt til tvungent psykisk helsevern, åpner en bestemmelse for at massedrapsmannen raskt er tilbake bak murene.

Bestemmelsen åpner for at en fange kan sendes tilbake til fengsel under forutsetning av at han ikke lenger er psykotisk, og at det er fare for gjentakelse av alvorlige straffbare forhold.
Det er den fagansvarlige psykiateren som kan begjære den som er dømt til tvungent psykisk helsevern, overført til en anstalt under kriminalomsorgen, altså til et fengsel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 24-08-12 kl 09:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat